streda 18. septembra 2013

Dcéra dymu a kosti (Laini Taylorová) - recenzia



Anotácia: Karou je nadaná, krásna, a tak trochu záhadná sedemnásťročná študentka na pražskej umeleckej škole. To najzvláštnejšie o nej nevie ani jej najlepšia priateľka Zuzana. Modré vlasy si nemusí farbiť, sú prirodzene modré. Rada kreslí chiméry, fantastické zmiešané bytosti, a nikto netuší, že tieto magické bytosti sú v skutočnosti jej rodina. Hovorí mnohými jazykmi, ovláda však aj také, ktorými bežní smrteľníci nehovoria. Na oboch dlaniach má záhadné hamsi, z ktorých občas vychádza nadprirodzená energia.



Do Prahy prichádza a odchádza cez tajomný portál za svojím zvláštnym poslaním. Otvára ho žena s telom hada a vedie rovno do ponurej miestnosti, kde čaruje s ľudskými zubmi desivá rohatá bytosť s očami plaza, ktorá Karou vychovala. Na cestách po celom svete, kam ju posiela čarodejník zháňať zuby, si všimne, že na portáloch pribúdajú vypálené odtlačky rúk, ktoré tam zanechávajú tajomné okrídlené bytosti. Chtiac-nechtiac sa ocitne v krutej vojne medzi mimozemskými ríšami a v Marrákeši sa prvýkrát stretne s jednou z tých bytostí, ktoré stoja na opačnej strane. Vďaka krásnemu anjelovi Akivovi sa dozvedá vytúženú pravdu o sebe a tá pravda je bolestná... Navyše sa do serafa zaľúbi a nik netuší, či ich láska pretrvá začínajúcu sa vojnu medzi svetmi dobra a zla...



Dej: Trochu nezvyčajný tým, že značná časť deja bola vyrozprávaná z pohľadu "zla" (chimér) a za zlo sa považovalo "dobro" (anjeli). A preto, že jedna "rasa" bola rodinou Karou a druha "rasa" zas Akivovi, nemala som proti tým druhým nič a zastupovala som teda jedinca, ktorý dúfa v mier.

Moje pocity: Nečakala som od Dcéry dymu a kosti veľa, ale keď človek veľa nečaká, nie je potom sklamaný. No keby ste od DDAK čakali aj viac, ako nie veľa, alebo aj trochu viac ako je normálne, neboli by ste vôbec sklamaní! Mne sa páčila veľmi a záver ma síce trošku zaskočil, ale aspoň ma donúti prečítať si pokračovanie (niekedy...).


Hlavní hrdinovia: Ku koncu som si nevedela zvyknúť keď sa hovorili o Madrigal, a potom keď tam na mňa zrazu vyskočilo Karouino meno, prišlo mi divné, že čítam o nej, a nie o Madrigal. Inak bola Karou celkom fajn hrdinka a pasáže s ňou sa dobre čítali.
Akiva tiež celkom ušiel. Síce tú zradu od neho by som nečakala, ale, odkiaľ mohol chudák chalanisko vedieť, že jeho dlhoročná láska ešte stále žije?
Každopádne, ja som mu odpustila a či aj Karou neviem, ale pevne verím, že sa to čoskoro dozviem.. :)

Preklad: Občas nejaká tá chybička bola, a možno ich tam bolo aj viac, ale bola som tak zaujatá dejom, že som to ani neregistrovala. Čítala sa dobre, hlavne vďaka krátkym kapitolám, ktoré obľubujem.

Pokračovanie: Áno, napriek tomu, že vyšla v Ikare, pokračovanie sa na mňa vyškiera z políc kníhkupectiev a cenovka na moje srdce pôsobí ako žiletka. (Áno, hovorili sme si - o celé dve eurá drahšie ako prvá časť, čiže stojí 13,90€ a ja dúfam, že ju nájdem v nejakej superakcií, alebo mi ju niekto podaruje, pretože ak sa cena pohybuje na dvanástkou, som obozretná a schopná čakať aj polroka na zľavu :D)
A čo sa týka tretej časti, je vo hviezdach či si to Ikar nerozmyslí pre zmenu s ňou, ale ja verím, že nie a počít, že za také dva roky by sme sa jej mohli dočkať.. :)

Hviezdičkovanie: Keby som túto recenziu písala poctivo a hneď jak som ju dočítala, mala by nepochybne 5 hviezd. Z odstupom času to vždycky pomaly klesá, ale keby som dala štyri, mala by som zlý pocit a mrvila by som sa večer v posteli.. Takže 4 a pol hviezdičky a aspoň môžem ísť kľudne spať. :)

Odporúčam: Nenechajte sa odradiť mojim frfľaním v Pokračovaní a Hviezdičkovaní a po Dcére dymu a kosti siahnite. Aj obálku má peknú (na konci sa mi zdala krajšia než na začiatku čítania), ale teraz si stojím pevne, dvomi nohami, za tým, že je pekná! Dokonca aj krajšia jak tá česká.. ;PP

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára