štvrtok 14. novembra 2013

Mechanický anjel (Cassandra Clare) - recenzia


Anotácia: Šestnásťročná Tessa Grayová sa vydáva na dlhú zaoceánsku plavbu, aby vo viktoriánskom Anglicku našla brata. V Londýne plnom upírov, bosorákov a iných nadprirodzených bytostí, ju čaká doslova hrôza. Útočisko nájde u Tieňolovcov, ktorí jej prisľúbia pomoc, ak im na oplátku poskytne svoje tajomné schopnosti. Tessu očaria najmä dvaja najlepší priatelia: Jem, za ktorého peknou tvárou sa skrýva temné tajomstvo, a modrooký Will, ktorý od seba všetkých odháňa štipľavými komentármi a nevyspytateľnými náladami. Tessa pochopí, že si bude musieť vybrať, či zachráni brata, alebo pomôže novým priateľom zachrániť svet a že láska je to najnebezpečnejšie kúzlo zo všetkých.

Moje pocity: Popravde, ešte som sa celkom nerozhodla, či sa mi kniha páčila alebo nie a vedzte, že už prešiel nejaký ten piatok čo som ju dočítala. Ale s istotou viem, že ma Cassandra trošku sklamala a čakala som od nej trošku viacej.. :(

Obsahuje neuveriteľný počet opisov okolia, ktoré vám síce pomáhajú predstaviť si lepšie prostredie, ale niekedy na ne človek fakt nemá náladu. Ale ak patríte k ľuďom, čo ich radi majú, prídete si na svoje. Opisy osôb a udalostí mi zas až tak veľmi nevadili. Ale opis akcie (POZOR SPOILER, pre zviditeľnenie označte text) - napríklad keď bojovali v dome De'Quinceyho - no, chvíľu mi trvalo, kým som si uvedomila, že nejaká akcia sa deje, a keď som si to uvedomila, na druhej strane končila. :D
Ale oceňujem básne na začiatku každej kapitoly a citácie, ktoré sa ocitli aspoň na každej tretej strane.
Nielen vďaka citovaným básniam boli dialógy romantické (samozrejme myslím medzi Tessou a Willom alebo Tessou a Jemom), ale aj vďaka tomu, že sme sa presunuli do 19. storočia a vtedy sa muži správali k ženám ešte slušne. Výnimka (Will) potvrdzuje pravidlo. :D
Ako som už načrtla, kniha obsahuje obrovský ľúbostný trojuholník, a rovnako ako Tessa, aj ja som nerozhodná a neviem, čo by som urobila na jej mieste - na ktorom, ale chvalabohu nie som - takže bude zaujímavé pozorovať ako sa situácia bude vyvíjať ďalej.
Ale niektoré veci, nad ktorými sa hlavná trojka, prípadne aj iné postavy, zamýšľajú vás neuveriteľne posilnia, dodajú vám odvahu, silu, nadhľad. A aj keď je táto recenzia písaná v duchu kritiky, tento odsek som dopĺňala o niekoľko hodín po tom, čo bola v konečnej verzií, a keby som ju mala písať teraz od znovu, je viac ako pravdepodobné, že by vyzerala inak.

Preklad: Preklad v pohode, ale buďme povrchní. :D Obálka je neuveriteľná a keď už kvôli ničomu inému, kvôli nej by ste mali Mechanického anjela mať. A v Slovarte sa pohrali dokonca ešte aj s doskami, čo robí máloktoré vydavateľstvo, takže ho týmto spôsobom chválim.

Pokračovanie: Ááále nestresujete.. :D Bude, a nie jedno, minimálne dve sú isté a koniec koncov, Pekelné stroje možno dopadnú rovnako ako Nástroje smrteľníkov. :)

Hviezdičkovanie: Tri. (Teraz by to boli štyri ale meniť to už nebudem.) Nebolo to až také ťažké ako som si myslela, pretože obálôčka to zachránila a ja sa teraz nemusím hanbiť, že by som príliš skritizovala a neobjektívne ohodnotila Cassandru - od ktorej som mimochodom čakala oveľa viac, ale Princ to hádam vylepší.

Odporúčam: A šak prečítajte si! Veď za to nič nedáte. Teda.. 12,95€, pár dní a jedno miesto v knihovníčke, ale pohľad je pekný a možno to aj vykompenzuje.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára