štvrtok 10. apríla 2014

Posuď knihu podle obalu (#1)





Toto meme je od Syki.
Cieľom je vybrať si knihu, napísať jej anotáciu a zhodnotiť obálku.

Na úvodný článok som si vybrala knižku Cinder od Marissy Meyerovej zo série Lunar Chronicles, o ktorej som sa dozvedela len nedávno (nechápem prečo.. -.-" :D). Anotácia ma veľmi zaujala, nápad "oživiť" tradičné dievčenské detské rozprávky a okoreniť ich niečím iným sa mi fakt páči a teším sa, keď si to prečítam, no stále mi nejdú do oka tie obálky.. Dneska sa budem venovať prvej časti - Cinder.


Anotácia: Šestnáctiletou Cinder považuje většina lidské společnosti za nepovedenou hříčku techniky a její macecha za neúnosné břemeno. Být kyborg ale má i své výhody – mozkové rozhraní poskytuje Cinder nevšední schopnost opravovat věci, díky čemuž se stane nejvyhlášenější mechaničkou ve městě. Právě tato pověst přivede k jejímu stánku prince Kaie, který potřebuje před výročním bálem opravit porouchaného androida. Princ opravu v legraci nazve otázkou národní bezpečnosti, ale Cinder má podezření, že věc je mnohem vážnější, než jí je princ ochoten prozradit.


Môj názor na obálku: dievčina sa mi nepáči. Vyzerá tak umelo.. Možno keby tam bol niekto iný, mala by som z toho lepší pocit.. no.. neviem. Ďalej mi neladí so Scarlet, aj keď to je "chyba" druhého dielu, nie prvého.
Naživo som však nevidela ani jednu, takže možno budú pekné - dúfam, že budú.. vždy to tak býva (:D) -, no zatiaľ hodnotím len ako fanatik, ktorý si to všetko vygúglil. :D
Pravdou však je, že sa mi čím ďalej, tým viac páčia obidve obálky, no môj prvotný názor bol: "A toto je čo, preboha?" Však originály sú také pekné, tak prečo ich nemohli nechať? :D No rozhodne ma tá obálka neodradí od čítania, lebo hneď ako som sa o nich dozvedela som si povedala, že to jednoducho musím mať doma! :)

2 komentáre:

  1. Věř nebo ne, ale ve skutečnosti je obálka Cinder strašně kouzelná! :D Ale jestli se ti nelíbí, jsem ráda, že tě neodradila od knihy samotné... doufám, že třetí díl vyjde brzy! :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja verím! :D Iba ten prvý moment sa mi vôbec nepáčila, no postupne si na ňu zvykám a teším sa až ju konečne uvidím naživo. :)
      A ten tretí diel vraj vyjde koncom apríla, tak nám len ostáva dúfať, že sa niečo nepokazí.. :D :)

      Odstrániť