sobota 7. júna 2014

Na vine sú hviezdy (John Green) - filmová recenzia

Včera som sa ani neviem akým zázrakom - no dobre, viem, chcela som tam ísť - ocitla v kine na TFIOS-e. Zázrakom bolo to, že vstupenky sme kupovali 5 minút po oficiálnom začaní sa filmu (čiže ešte boli reklamy) a 20:20 keď mal film už nadobro ísť, som si tak sediac v sále zmyslela, že potrebujem ísť na WC. Tak som rýchlo utekala a stihla to len tak-tak, no predsa len stihla.

Celý film bol geniálny, a keď som pozrela na hodinky, a zistila, že hrá už niečo vyše 40 minút, nemohla som tomu uveriť, lebo sa zdalo, že hrá len chvíľu. Celkovo hral vyše dvoch hodín - čo som dopredu nevedela - a bol geniálnym spracovaním celej knihy. Dovolím si tvrdiť, že tam boli všetky kľúčové scény akurát tak predávanie latentne pedofilnej hojdačky vynechali, čo je odpustiteľné.

Herecké obsadenie bolo dobré, aj keď niektorí možno neboli celkom stotožnení s Anselom ako Gusom, no môžem povedať, že ho zahral výborne. Ani Shailene nezahrala Hazel inak ako super.
Dokonca som bola celkom dobre stotožnená s hraným Petrom Van Houtenom. V knihe na mňa pôsobil neochotnejšie a nemilšie, no vo filme som mu to aj celkom tolerovala.. :)

Ak ste ešte nevideli vtipný film o rakovine, pozrite si toto. Celá kinosála sa smiala a na konci sme zas všetci plakali. Ja síce o trochu menej ako tie veľké sentimentálne fanúšičky, čo nečítali knihulebo som vedela, čo ma čaká, no zaplakala som si aj tak. :D

Celú filmovú adaptáciu hodnotím na výbornú, pretože:
1) kniha bola super, tak ako by mohli predsa pokaziť film?
2) kniha bola super, takže by mohli veľmi ľahko pokaziť film,
a po 3) kniha bola super a film takisto, pretože je veľmi ľahké ho pokaziť, no zároveň aj veľmi ťažké. Celému štábu, režisérovi, neviem-komu,-kto-sa-ešte-podieľa-na-filme to veľmi dobre vyšlo a samozrejme v neposlednom rade aj hercom.

TFIOS bol (asi) najlepší film podľa knihy, čo som čítala a videla oboje. Preto dostáva 5 hviezdičiek. :) Rozhodne Vám odporúčam ako knihu, tak aj film. Tento príbeh má veľký potenciál a nám neostáva nič iné, len ho podporovať! :)


PS: Kľudne si pozriete aj moju recenziu na knihu (TU), ktorá je asi obsiahlejšia ako táto. Touto som chcela len povedať, že film je super. Tamtou, že celý príbeh je geniálny. :)

4 komentáre:

  1. Dnes som ho videla :3 a musím sa priznať, že som si ho zamilovala, tak ako knihu :3 No, predsa doteraz mi je záhadou, prečo som neplakala pri knihe, ale pri filme?:D (pri knihe som len mala oči trochu zarosené :D ) vždy sa vyplačem pri knihe a potom pri filme sa len pripravujem na scény, ktoré ma v knihe rozplakali. Bohužiaľ dnes mi ani tá príprava nepomohla a musela som si od kamarátky vypýtať vreckovku :D Mimochodom neznášam Johna Greena, zo to čo robí svojím postavám, ale na druhej strane ho milujem :3

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja ho milujem práve preto, čo robí svojim postavám a tým aj nám. :'D Lebo chápeš.. on si to môže dovoliť :) Momentálne je môj top autor a určite sa to tak skoro nezmení. :)
      Ja som si poplakala aj pri filme, aj pri knihe, no musím priznať, že tiež pri filme viacej.. :D

      Odstrániť
  2. dnes idem na film do kina a po tejto recenzii sa už nebojim, že by ma sklamal, lebo sa s tebou zhodujem vo vela nazoroch :) knihu som čítala, bola skvela :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dúfam, že sa film páčil :) podľa mňa bolo spracovanie celkom vydarené :) Jediné, čo mi tam chýbalo, bola tá vystrihnutá scéna, v ktorej sa objavil aj samotný John Green.. :/ :)
      https://www.youtube.com/watch?v=kyU_30TupRs

      Odstrániť